Fashion
Ondernemen in de mode vereist snelheid en creativiteit. Of u nou mode-ontwerper bent, of eigenaar van een kledingwinkel, als u de tijdgeest niet aanvoelt, kunt u het wel vergeten. U moet als mode-ondernemer niet te lang op uw idee broeden, want dan verliest u het van uw concurrenten. Maar u wilt uw creativiteit ook niet te grabbel gooien op het wereldwijde web. Want niet iedereen is net zo creatief als u, dus er wordt veel ‘gekopieerd’ in de modebranche. En net als u denkt uw ontwerpen goed beschermd te hebben, blijkt dat ze doodleuk uit een 3D-printer rollen en dat namaak daarmee een hele nieuwe dimensie heeft gekregen.
Webwinkel en nu?
Voor retailers in de mode speelt het teruglopende winkelbezoek een grote rol in hun bedrijfsvoering. Wilt u ook een webwinkel beginnen? Dan komen daar veel juridische aspecten bij kijken. Dat begint al met de vraag of u het logo van een modemerk mag gebruiken in uw online advertenties, maar gaat ook over vragen over de kosten van het terugsturen van producten of het herroepingsrecht voor consumenten.
Ervaring in de modebranche
De advocaten van Fruytier Lawyers in Business hebben veel ervaring in de modebranche. We weten dat het soms lastig is een ontwerp te beschermen tegen inbreuken van anderen. En we snappen ook hoe belangrijk het is om plagiaat snel aan te pakken. Daarnaast hebben we ervaring met vragen over franchise, import- en exportregels, licentie-overeenkomsten en andere modegerelateerde kwesties.